Rewind!
Zonder vertrouwen geen engagement van je stakeholderDat was de belangrijkste boodschap uit het eerste deel van deze nieuwsbrief.
Een manier om hier zicht op te krijgen is onderstaande formule van D. Maister:
Stakeholders vertrouwen je niet vanzelf.
Het wordt moeilijk als jouw project één van de zovele is.
En al zeker niet als je dingen belooft die niet gerealiseerd worden.
Je zal dus aan de bak moeten.
Niet met loze slogans, wel met gedrag dat telt.
Ben je competent? Weet je waar je het over hebt?
Mensen luisteren pas echt naar je als ze geloven dat je weet waar je over spreekt.Ben je zelf nog zoekende? Zet externe geloofwaardigheid in.
Verwijs naar gelijkaardige projecten. Breng een expert in het verhaal. Toon hoe andere toonaangevende bedrijven binnen je sector iets doen.Doe wat je zegt en zeg wat je doet. Hoe je betrouwbaarheid kan opbouwen in functie van de vertrouwensrelatie met je stakeholder.
Verrijk je leerervaring met collega's uit andere sectoren en kies zelf het moment waarop je de training wil volgen.
Eerder op zoek naar een training voor jouw organisatie of wil je een leertraject op maat van jouw team?
Liever een individuele begeleiding geheel op maat van jouw persoonlijke leernoden?