Eigenlijk ben ik absoluut geen kenner. Geen intensief gebruiker. Meer nog… ik vind het soms best een uitdaging om er mee aan de slag te gaan. Niet iedereen is voorstander en sommigen stellen er zich op zijn minst wat vragen bij. En toch heb ik een interessante link tussen social media en het activeren van onze stakeholders ontdekt. Hoe social media ingezet wordt, kan ons heel veel leren over een bepaalde categorie van stakeholders.
Elk bedrijf, elk merk weet ondertussen hoe belangrijk social media is. Het is een essentieel onderdeel wanneer je een product in de markt wil zetten. Het is vandaag de dag de sleutel tot verkoop. Het is zelfs een graadmeter voor het vertrouwen in je merk.
De populariteit van je product wordt nogal snel afgemeten aan het aantal volgers op je account. Dit zegt uiteraard wel iets, maar wat heb je aan 1.3 miljoen volgers die enkel meekijken van op de zijlijn? Het liefst wil je hen actief betrekken. Je wil dat ze je product gaan 'ademen'. Dat ze zorgen voor verkoop en anderen ook doen kopen. Hoe breng je je volgers in beweging?
We kunnen van de antwoorden op deze vraag heel wat leren. Dezelfde principes brengen namelijk je stakeholders in beweging.