Feedback & moeilijke gesprekken

Zonder feedback, geen groei

Heel leerzaam. Een duidelijk overzicht met model en voorbeelden over de opbouw en denkwijzes van een mogelijk gesprek.
Christel H., Janssen

Dit herken je vast:

  • Een collega komt naar je toe om je te vertellen hoe je een bepaalde situatie beter kan aanpakken. Wat doe ik hiermee en hoe laat ik weten dat ik er verder mee aan de slag zal gaan?
  • Als leidinggevende wil je een medewerker aanspreken op zijn of haar gedrag. Hoe breng je de feedback zodat ze leidt tot betere resultaten?
  • Je boodschap wordt verkeerd begrepen, waardoor er een emotionele reactie ontstaat waar je niet direct op weet te reageren.

Feedback zal pas succesvol zijn als het een continu proces is dat zowel binnen formele als informele contexten voldoende ruimte krijgt. Om tot constructieve verbeteringen binnen het team te komen, is psychologische veiligheid van essentieel belang . In deze opleiding zetten we zowel in op feedback geven als op feedback ontvangen. Soms kom je ook momenten tegen waar je medewerkers slecht nieuws moet brengen en het dus een moeilijk gesprek wordt. Ook dit thema komt aan bod!

What's in it for you?

De training 'feedback geven en moeilijke gesprekken' focust zich op volgende elementen:

  • Welke condities zijn cruciaal om feedback te laten landen?
  • Hoe bouw je het structureel in als onderdeel van de cultuur binnen je team?
  • Wat is belangrijk bij het ontvangen van feedback?
  • Welke empathische vaardigheden zijn essentieel bij moeilijke gesprekken?
  • Hoe kan je slecht nieuws helder en éénduidig communiceren?

Dit wil ik!

We verzorgen deze training voorlopig niet in open aanbod. Ze kan wel via de in-house formule bij jullie georganiseerd worden.

Aanpak

  • Praktijkgericht: We starten vanuit een aantal kernconcepten die het raamwerk vormen voor verdere ervaringsuitwisselingen en het delen van 'good practices'.
  • Voortraject: We prikkelen je leerproces ruim vóór de start van de training via een voorbereidende opdracht en reflectievragen.
  • Training: Deze training is opgebouwd uit 2 keer 0.5 dag, bij voorkeur gespreid georganiseerd.
  • Natraject: Je gaat naar huis met een uitgewerkt actieplan. Om de geleerde inzichten op het radarscherm te houden, word je door Kenaz tot 3 maanden na de training in je leerproces gestimuleerd. 

Hier krijg ik niet genoeg van...

Nog meer over Leiderschap? Geen nood! We hebben nog verschillende andere trainingen die je kunnen interesseren.
Bruikbaar, tastbaar en op maat!
Wannes S. - Janssen
Testimonial 4
Testimonial 4

Get Sparked!

Stakeholdering vierkant
Stakeholdering vierkant
publicaties

Stakeholdering

Diplomatieke vaardigheden voor succesvolle projecten

Zorg voor vonken en vuur!

Wil je weten hoe je resultaat haalt uit feedbackgesprekken? Of zit je nog met andere prangende vragen?

We maken tijd voor je!