Win-win onderhandelen

Wil jij het wedstrijdje winnen? 


Dan verlies je gegarandeerd!

Door een onderhandeling in te stappen met een win-verlies-mindset, sluiten we automatisch heel wat mogelijke oplossingen uit of belanden we zelfs in een patstelling van twee standpunten die diametraal tegenover elkaar staan en onverzoenbaar lijken. Zowel het mentaal voorbereiden als een gestructureerd onderhandelingsmodel kunnen helpen om uit een dergelijke impasse te raken.

In deze training leer je hoe je tot een volle 'ja' van je onderhandelingspartner komt. Hoe je buy-in creëert door te zoeken naar win-win-oplossingen. Deze manier van onderhandelen is zowel van toepassing op onderhandelingen met bedrijfsinterne partners als met externen.

What's in it for you?

Op het einde van de training 'win-win onderhandelen' zal je als deelnemer:

  • Een helder inzicht hebben in de factoren die een cruciale rol spelen bij onderhandelingen met behulp van het Harvard-onderhandelingsmodel. Dit model houdt zowel rekening met de kwaliteit van de onderhandelde oplossing als met het bouwen en onderhouden van een constructieve relatie.
  • Effectiever onderhandelen en waar mogelijk een win-win situatie bereiken.
  • In staat zijn om beter je doelen te bereiken zonder daarbij de relatie onnodig te verstoren.
  • De belangenkaarten bij onderhandelingen kunnen hanteren en zal je in staat zijn om de belangen van beide partijen te ontdekken en te benoemen.
  • Een goed beeld hebben van je eigen voorkeurstijl bij onderhandelingen.

Dit wil ik!

We verzorgen deze training voorlopig niet in open aanbod. Ze kan wel via de in-house formule bij jullie georganiseerd worden.

Aanpak

  • Praktijkgericht: We starten vanuit je eigen situatie en demonstreren kernconcepten aan de hand van korte experimenten. Daarnaast is ervaringsuitwisseling in kleine groepen van cruciaal belang.
  • Voortraject: We prikkelen je leerproces ruim vóór de start van de training via een voorbereidende opdracht en reflectievragen.
  • Training: Deze training duurt 2 dagen. Een intensief traject dat bij voorkeur gespreid wordt georganiseerd.
  • Natraject: Je gaat naar huis met een uitgewerkt actieplan. Om de geleerde inzichten op het radarscherm te houden, word je door Kenaz tot 3 maanden na de training in je leerproces gestimuleerd. 

Hier krijg ik niet genoeg van...

Ok, we moeten het toegeven. Het thema 'buy-in creëren in je organisatie' is bijzonder boeiend. Geen nood! We hebben nog verschillende andere trainingen die je kunnen interesseren.
Eén van de meest bruikbare trainingen die ik volgde de afgelopen 10 jaar.
David Gallacher - Janssen
Testimonial 10
Testimonial 10
Buy-in creëren

Stakeholdering

Diplomatieke vaardigheden voor duurzame win-win-win engagementen in je professionele netwerk.
Buy-in creëren

Vergroot je Impact

Hoe kom je van gelijk hebben naar gelijk krijgen, wanneer je zelf stakeholder bent?
Buy-in creëren

Omgaan met weerstand

Niemand is gek, als je hun 'waarom' begrijpt. Hoe ga je er mee om bij situaties van weerstand in een veranderingscontext.

Get sparked!

Stakeholdering vierkant
Stakeholdering vierkant
publicaties

Stakeholdering

Diplomatieke vaardigheden voor succesvolle projecten

Wakkert je vuur al aan?

Klaar om uit de win-verlies mindset te stappen? Of zit je eerst nog met andere prangende vragen?


We maken tijd voor je!